2016-03-28 Programuppdateringar och nya buggar

Bilen har vart inne på två återkallelser. I början av året för problemet där tankmätningen kunde ev visa fel, och få till följd att man kunde köra tanken tom trots att mätaren visade på gott om bränsle kvar. I måndags var jag inne på nästa återkallelse. Den som handlade om att bilar i 60 serien drabbats av oförklarliga sekundsnabba omstarter under drift. Jag har inte känt av någon av dem, och det är naturligtvis bra att få fixat innan de inträffar.

Av någon anledning känner jag på mig att dessa programuppdateringar medfört nya buggar i vår bil. Sedan någon eller några månader så uppdateras inte eller åtminstone väldigt sällan den informationstext som radiokanalen Mix Megapol sänder ut, om bla vem som jobbar och vilken låt som spelas. Jag har till och med tagit upp ärendet på jagrullar.se. Möjligen har Mix Megapol problem med utsändningen, men jag har sänt dem ett mail, så snart lär jag få klarhet i detta förhoppningsvis.

Därtill så har jag efter första återkallelsen drabbats av att speglarna vinklar ned sig vid backning trots att det inte är konfat så i bilen. Det inträffar inte hela tiden utan till en början kanske en 3-5 ggr av 10. Nu under påskhelgen har det inträffat 3 ggr, vilket är störande.

Närmaste tiden lär ge klarhet.

Lämna en kommentar