2015-09-05 Inget nytt under solen

Har nu passerat 300 mil, dvs runt 38 mil i veckan, vilket utsmetat, känns lite fel för nu när semestern är över, så står mest bilen i garaget i veckorna, och på helgen blir det några få mil på sin höjd. Det är planerat att det kan bli en/två korthelger til Blekinge så väl som till en centralort mitt i Sverige, innan det blir dags för vinterdäck, Blir det båda resorna, blir det ytterligare 200 mil tillagda. Under augusti kördes färre mil än i juli då jag var på sol semester utomlands i några veckor.

Har planerat för inköp av nya vinterdäck på fälg. Har nästan bestämt mig för fyra 8 x 18 tums med Hankook eller Michelin dubbdäck. Vågar nog inte med 19 tum då jag oroar mig för störande ljud från dubben/däcken, trots att jag ju har 20 tummar på sommardäcken. Volvo original går antagligen på 8-10 papp mer än de jag nu funnit på gummihuset.se för runt 12′. Volvo är dyra!

Är fortfarande otroligt nöjd med bilen. Enda som kan skönjas är att jag tycker motorn känns en smula seg om jag jmf med föregående V40 D4 R-Design jag hade innan. Hoppas verkligen att Polestar jobbar på en ordentlig uppdatering, för det behövs. För den som står i valet och har gott om slantar över, är nog en D5 AWD ett bättre val.

I övrigt längtar jag nästan alltid till nästa gång jag får läge att få ta ut den på vägen igen.

Lämna en kommentar